kreativní tvorba textů – copywriting

7

Co to copywriting vlastně je?

Copywriting je kreativně strategická dovednost psát chytré texty. Jde o profesionální tvorbu textů pro firemní i produktovou prezentaci. Využívá se jak v online prostředí, tak pro offline kanály. Rozdíl mezi běžným redakčním psaním zajímavých článků a copywritingem je ten, že copywriter musí do textů vměstnat obchodní či prodejní cíl, kvůli kterému text vzniká. Textový obsah z rukou copywritera totiž většinou vzniká za účelem propagace značky, produktu či služby a jeho hlavním cílem je obchod. A na to se musí poutavě, ale prodejně. Hlavně s citem…

Vyplatí se využívat copywriting v online komunikaci s vašimi klienty?

Určitě ano, ale není copywriting jako copywriting! Aby totiž v online prostředí copywriting přinášel ovoce, musí být jeho výstupem multifunkční text. Profesionální copywriter musí umět psát tak, aby v jednom textu dokázal komunikovat jak ke čtenářům, tak k internetovým robotům, resp. vyhledávačům. Musí tedy dokázat psát poutavé texty, které budou číst primárně čtenáři, avšak musí do nich dostat dostatečné množství klíčových slov a aplikovat SEO, aby textem přitáhnul roboty a ti aby text zobrazovali ve vyhledávačích Google a Seznam.cz.

Pokud máte SEO upravený text, míříte jednak na správnou cílovou skupinu zákazníků a zvyšujete šanci na objednávku, ale také současně komunikujete s internetovými roboty, kteří zajišťují, na jak viditelných pozicích ve vyhledávači vás čtenáři najdou.

Zkušeného copywritera je vhodné využívat také pro tvorbu textů pro mailingy. E-mailové kampaně, jejichž význam je často zbytečně podceňován, jsou stále efektivním prodejním i komunikačním kanálem. Míříte totiž na zákazníky, kteří vám svěřili svou mailovou adresu a tedy i svou důvěru…   

Copywriting na sociálních sítích.

Síla sociálních sítí je obrovská. Využívejte tedy jejich potenciál na maximum. Pomůžeme vám se strategickou a cílenou komunikací ve světě sociálních sítí tak, abyste byli dobře vidět a aby vám sítě zachytávaly nové zákazníky! 

Že Facebook, Instagram, YouTube ani Linked-in nevyužíváte vůbec? Pojďme to společně změnit. Víte o kolik obchodních příležitostí se můžete obohatit? Dnes je doba sociálních sítí a lidí, kteří je nevyužívají, je malé procento. Nemrhejte proto jejich potenciálem a utrhněte si ze světa sociálních sítí svůj obchodní podíl, pomůžeme vám s tím.

Cílem internetového auditu je upravit web tak, aby:

  • se na něm klienti dobře a snadno orientovali
  • se zamlouval internetovým robotům – a těm by se měl zalíbit, protože právě oni ovlivňují vaše pozice ve vyhledávačích Google a Seznam!
  • byl pro návštěvníky vizuálně atraktivní a vzbuzoval důvěru

K čemu můžu využít copywriting v offline komunikaci?

Dobře postavené obchodní sdělení vám zkušený copywriter dokáže připravit jak pro veškerou tištěnou propagaci, tak vám dokáže vymyslet i sestavit znění pro radiovou či televizní reklamu. Dokážeme vám pomoci s texty i scénářem pro firemní či produktové propagační video spoty

Offline copywriting se však nejčastěji využívá k psaní PR článků a jiných přímých reklamních sdělení do novin i časopisů. Copywritera je vhodné využít také pro tvorbu tiskových zpráv i obchodních dopisů, které často komunikují citlivé firemní záležitosti, jež je třeba sdělovat opatrně, anebo v případě novinek jim naopak dát dostatečný důraz a vzbudit vlnu emocí. Copywriter vám dokáže připravit kvalitní texty pro nejrůznější informační materiály, produktové katalogy, letáky, billboardy či dokonce produktové etikety. Může vám pomoci vymyslet reklamní slogany či motta.   

Texty na webu mám, jak zjistím, že jsou v ne/pořádku?

Ve svém oboru se určitě výborně vyznáte, to je dobře. Určitě dokážete perfektně popsat vaše produkty či služby a vypíchnout jejich parametry. Možná, že máte na webu dostatek textů. Jsou tyto texty ale pro čtenáře pochopitelné? To že jim rozumíte vy, odborník, neznamená, že jim musí rozumět váš zákazník. Ten vaše produkty či služby potřebuje, a více než “nejmenší technické detaily”, potřebuje znát přínosy, pro které by si měl zboží či službu koupit zrovna od vás. A na to se můžeme společně podívat. 

Jak si mám představit úpravu webu?

Copywriting je služba, která dokáže přeložit technický popis vašich služeb do řeči obyčejného člověka. Zákazník by měl na vašich stránkách jednoduše dočíst, proč službu potřebuje a co mu přinese. Zákazníkovi se nechce nad textem složitě přemýšlet. Pokud jsou pro něj informace nepochopitelné, z vašich stránek prostě odchází. 

Naším úkolem je upravit stránky tak, aby klient na vašem webu jednoduše našel, co potřebuje. Pokud si bude chtít číst, aby podrobnosti na webu našel, ale aby je nutně nemusel číst (když nemá čas nebo chuť) a jednoduše získal to, co potřebuje.  

Jak si mám představit spolupráci s copywriterem?

Spolupráce s námi spočívá v tom, že se společně sejdeme nebo si zavoláme, abychom si společně popovídali o vašich představách, cílech a záměrech. 

Můžeme se postarat o všechny vaše potřeby spojené s komunikací, ale také o jednotlivé služby. 

Můžeme se společně dohodnout pouze na úpravě webu a jeho SEO optimalizaci.

Máme ale klienty, s nimž jsme spolupráci nastartovali péčí o pravidelný e-mail marketing, postupně jsme převzali také komunikaci na sociálních sítích. Jiným zpracováváme nahodilé PR články do časopisů a připravujeme články do online médií. Zpracováváme také tiskové zprávy, kde jsme schopni se postarat také o jejich distribuci na tematické novináře a online i offline kanály, které souvisí souvisí s nejrůznějšími obory. 

Díky dlouhodobým kontaktům jsme vám schopni zajistit také výhodnější nákup propagace, ať už v online prostředí, tak tištěných médiích, v rádiích i televizích

Shrňme si, proč je copywriting přínosný...

Schopný copywriter vám zajistí tvorbu textů pro propagaci pro online i offline prostředí. Nejde však jen o to napsat hezký článek, copywriter musí umět do textu vnést také jistou prodejní dovednost, zákazníkovi poradit a vzbudit v něm motivaci ke koupi či objednávce a současně musí uspokojit internetové roboty.
Copywriting je o rafinovaném spojení příjemně čtivého textu s obchodním podtextem, zapracováním klíčových slov a SEO optimalizace. Budete-li mít na webu příjemně čtivé texty upravené pro vyhledávače i SEO, jste o krok blíže zákazníkům, kteří u vás nakoupí.

Jsem opravdu překvapená

že se články objevily v přirozeném vyhledávaní tak rychle a tak vysoko. To je super. Velmi oceňuji Váš přístup k spolupráci. Je v něm obrovský rozdíl oproti konkurenci. Například to, že nezveřejníte jen tak rovnou co jsem poslala, ale poctivě pracujete na obsahu, aby byl výborný a ještě zároveň optimalizovaný pro SEO. Na těch mých článcích jste strávila obrovské množství času, já to velmi oceňuji, protože text je úžasný a o hodně lepší, než kdybyste zveřejnili jen to, co jsem psala já. Děkuji

Adela Masaryková – Ředitelka Brick by Brick

Spolupráce byla pro nás nejen přínosná, ale i příjemná.

 Spolupráce probíhala rychle, svižně, v přátelské atmosféře a s maximálním nenasazením celého týmu. Během pouhých 2 dnů bylo vše precizně připravené ke zveřejnění. Oceňuji zejména proaktivní přístup paní Ing. Magdy Malé, ochotu maximálně vyhovět a zaměření i na ten nejmenší detail. Práci nám všem pak v mnohém ušetřil také pan Jaroslav Malý například tím, že nám zaslat v 1 souboru 30 print screenů s pozicemi klíčových spojení ve vyhledávání.

Jana Heřmánková Naturhouse

V podnikání nemůžete čekat, až bouřka přejde, je nutné naučit se tančit v dešti!

Steve Jobs 

S kým budete spolupracovat?

Jsme tým zapálených lidí, kteří chtějí dosahovat nejlepších možných výsledků.

Práci pro naše zákazníky děláme stejně kvalitně, jako pro sebe.

Se zákazníky si chceme rozumět a zároveň věříme, že prací  s lidmi s kterými si rozumíme dosáhneme těch nejlepších výsledků. Proto jsme SYNERGY MARKETING.

V synergii dokážeme spolupracovat i s jinými agenturami, či Vašimi kmenovými zaměstnanci. Pomůžeme Vám vytvořit synergický mareketingový celek v rámci Vašich aktivit.